Autorki i autorzy
Anna Miler
Teksty:"Jak zachować podmiotowość obrazowanych?"
Kto:
Mieszkam w Gdańsku, pochodzę z Wielkopolski. Jestem magistrą politologii oraz kulturoznawstwa o specjalności audiowizualnej – studiowałam na Uniwersytecie Gdańskim.
Co:
Zajmuję się edukacją kulturalną i animacją kultury. W Stowarzyszeniu Arteria realizuję wspólnie z koleżanką trzy-cztery projekty rocznie. Od 2010 roku były to m.in.: „Dziewczyny też rysują komiksy! 2”, „Klisze i piksele. Edukacja wizualna”, Akcja! Komiks w ruchu”, „Folk it!”, „Papergirl 3city”. Pracuję również w Projektorni w Gdańskim Archipelagu Kultury, gdzie jednym z moich ważniejszych zajęć jest koordynowanie biblioteki podwórkowej w dzielnicy Brzeźno. Jestem zaangażowana w gdański projekt herstoryczny „Metropolitanka”. Przygotowałam trasę strajkową – śladem kobiet strajkujących w Sierpniu 1980 roku oprowadzamy po terenach dawnej Stoczni Gdańskiej im. Lenina . Od 2009 roku prowadzę prelekcje filmowe w ramach Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej oraz Akademii Filmowej w Multikinie. Wiosną 2012 prowadziłam warsztaty w ramach projektu „Edulab. Laboratorium lokalnych zastosowań mediów”. Prowadzę także zajęcia dotyczące praw człowieka.
Dlaczego:
Praca z dziećmi i młodzieżą, otwieranie przed nimi nowych horyzontów sprawia mi przyjemność, ogromnie cieszy mnie ich radość z odkryć. Sama lubię odkrywać i przecierać szlaki (dosłownie i w przenośni). Usłyszałam kiedyś: „Masz misję”. Tematy, którymi zajmuję się zawodowo, wynikają z tego, co dostrzegam w swoim najbliższym otoczeniu jako rzecz wymagającą zmiany.
Z kim/ dla kogo:
Pracuję głównie z dziećmi i młodzieżą. Ważną grupą odbiorców i odbiorczyń moich działań są dzieci z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym i kulturalnym. Pracujemy nad wspólnymi projektami, tworzymy opowieści filmowe i fotograficzne dotyczące danego problemu. Przygotowuję dla nich warsztaty, które buduję na cyklu Kolba. Wykorzystuję elementy pedagogiki ulicy i zabawy. Metodą mojej pracy jest także biblioteka podwórkowa.
Wyzwanie:
Cztery kwestie w zakresie edukacji wizualnej zajmują ostatnio moją uwagę: ograniczony dostęp osób mniej zamożnych do nowych technologii, nie zawsze dostateczne kompetencje osób prowadzących edukację wizualną, brak kompleksowych projektów edukacji wizualnej oraz kwestia praw autorskich w sztukach wizualnych.
Linki:
www.art-eria.pl
www.projektornia.art.pl
www.ikm.gda.pl/metropolitanka
www.edulab.medialab.ikm.gda.pl
Edwin
Bendyk
Michał
Danielewicz
Anna
Desponds
Maciej
Frąckowiak
Karolina
Giedrys-Majkut
Magda
Kubecka
Paweł
Kula
Iwona
Kurz
Ruben
Diaz Lopez
Anna
Miler
Agata
Nowotny
Dorota
Ogrodzka
Edyta
Ołdak
Agnieszka
Pajączkowska
Krzysztof
Pijarski
Maria
Stafyniak
Agnieszka
Strzemińska
Magda
Szcześniak
Kamila
Szuba
Łukasz
Zaremba
Joanna
Żak
Bendyk
Michał
Danielewicz
Anna
Desponds
Maciej
Frąckowiak
Karolina
Giedrys-Majkut
Magda
Kubecka
Paweł
Kula
Iwona
Kurz
Ruben
Diaz Lopez
Anna
Miler
Agata
Nowotny
Dorota
Ogrodzka
Edyta
Ołdak
Agnieszka
Pajączkowska
Krzysztof
Pijarski
Maria
Stafyniak
Agnieszka
Strzemińska
Magda
Szcześniak
Kamila
Szuba
Łukasz
Zaremba
Joanna
Żak